sobota, 20 czerwca 2009

Wsiowy dżem bez konserwantów :)

Czas przetworów rozpoczęty! :)
Przyznam się szczerze i bez bicia, ze ochotę na ozdabianie słoiczków z przetworami mam co 2 lata, nie wiem dlaczego, ale to już norma :) W tym roku właśnie na to wypadło. Tym razem w planach miałam produkcję dżemów ekologicznych, czyli bez konserwantów, żelfixów i innych polepszaczy. W czeluściach mojej kuchennej biblioteczki znalazłam księgę Krajowej Rady Pracowniczych Ogrodów Działkowych (hehe, niezłe, co?) :) i tam był przepis na prawdziwy, wsiowy, babciny dżem truskawkowy:



Proporcje:
truskawki
½ cytryny na każdy 1 kg truskawek
cukier (tyle ile truskawek)

Sposób przyrządzenia:
(Dźżem dośc łatwo sie przypala, należy go gotować w garnku o grubym dnie).
Truskawki umyć, osuszyć, zasypać cukrem. Ogrzewać powoli, aż do wrzenia.
Wycisnąć sok z cytryn i dodać do garnka. Dogotować do uzyskania właściwej gęstości (ok. 45 minut). Zebrać wytworzoną pianę. Gotowy dżem wkładać do wymytych i wyparzonych słoików, szczelnie zamknąć.
Można pasteryzować (we wrzątku ok. 30 minut).

A tak prezentują się już gotowe dżemy :)



Smacznego! :)

ps: Muszę dodać co rozdaje Marysia! Padniecie jak to zobaczycie! :))) Marysia zaprasza równiez do sklepiku, a tak tam pięknie, że na pewno zostaniecie na dłużej...

10 komentarzy:

  1. aLE SMAKOWICIE WYGLĄDAJĄ TE DŻEMY :)

    Sorki za caps locka

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie cudowne!!!
    i śliczne mają ubranka

    zawsze jak będzie dużo cukru (lub octu do chutneya np) nie potrzebne są konserwanty:)

    OdpowiedzUsuń
  3. oojacieeee!! To ja się wpraszam na te dżemy!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ty maszkaro nie dość ze taaakie eco dżemiki naprodukowałaś, to jeszcze taaak je ozdobiłaś, no normalnie obrażam się buuu

    OdpowiedzUsuń
  5. Ty mi tu o jakimś gotowaniu.. o pilnowaniu czasu... o podgrzewaniu...
    a ja totalnie zielona w temacie i tylko się ślinić do monitora mogę ahahah
    (no chyba, że chcesz odpowiadać za remont w kuchni ;P )

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają mega smakowicie i super stylowo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. podziwiam, ale widok .. niesmowity

    OdpowiedzUsuń
  8. ...niesamowity widok...
    ...pozazdrościć takich śliczności...
    Pozdrawiam,
    hrynika

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem oczarowana! Kolejny raz w tym tygodniu... I kiedy tracę wiarę w ludzi wtedy pojawiacie się Wy Pasjonaci...brak mi słów... drugi raz w tym tygodniu...dziękuję...

    OdpowiedzUsuń
  10. Lovely blog!
    I will link you on my blog and I'd like to invite you to visite also my blog :D

    Laura from Italy

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło :)