niedziela, 2 maja 2010

Własne metki - krok po kroku :)

Własne METKI. Jak się do tego zabrać?

Ostatnio dostałam w tej sprawie kilka maili, odsyłając do mojego poprzedniego bloga. Ale co tam stary blog, niech to wszystko będzie na tym, nowym, może komuś się przyda! :) Polecam, bo to naprawdę fajna rzecz :) Już dawno temu znalazłam kilka sposobów na ich zrobienie, m.in tu i tu. Pokażę Wam jeden z tych, który najbardziej mi odpowiada i chyba efekt jest najfajniejszy :)


Potrzebujemy:
Tasiemkę bawełnianą (ja kupiłam białą i połowę zabarwiłam naparem z herbaty), papier transferowy (w moim przypadku Emtec), projekt zaprojektowanej metki (na zdjęciu wydrukowany na papierze zwykłym)

Plik z projektem metki konwertujemy na format "jpg" i tworzymy jego odbicie lustrzane (tylko w ten sposób dobrze odprasuje się nam na tasiemce), drukujemy na papierze transferowym (najpierw jednak najlepiej wydrukować go na zwykłym papierze, w celu sprawdzenia czy wszystko jest OK) :)metki2

Tniemy arkusz na paskimetki3

Przykładamy do tasiemki i wprasowujemy (zielone znaczniki powinny zmienić kolor na pomarańczowy, wtedy wg producenta zakończył się proces wprasowywania)metki4

W celu uzyskania matowego wyglądu metek (takie są moje) odrywamy papier jak jest jeszcze gorący od tasiemki i czekamy na jego całkowite!!! ostygnięcie. Następnie, żeby utrwalić kolor prasujemy jeszcze przez zwykłą kartkę do drukowania przez 10 sekund (nie więcej!); ja prasowałam dłużej i metki już zostały na wieki wtopione w kartkę :)))


Gotowe metki tniemy wg uznania: metki5

Zrobione! Teraz już każdy może mieć swojej własnej produkcji metki :)metki6

W razie pytań piszcie, postaram się pomóc w razie potrzeby :) Pozdrawiam!

PS: zapomniałam o najważniejszym!!!!!!! Metki drukujcie na zwykłej drukarce ATRAMENTOWEJ!!! Laser odpada, bo wytwarza za wysoką temperaturę (choć jedna osoba spróbowała i nic złego się nie stało, ale jednak nie polecam!)

Uprzedzam ewentualne pytania:

1. Papier transferowy można kupić w każdym sklepie komputerowym, wszędzie tam gdzie mają drukarki i inne takie :) Koszt 1 kartki A4 to około 4 pln. (Wbrew pozorom jest naprawdę bardzo łatwo dostępny - pytajcie o papier na naprasowanki!)

2. Zabarwianie herbatą: wrzućcie tasiemkę do mocnego naparu na jakieś 5 - 15 minut ( w zalezności od tego jaki odcień chcecie uzyskać). Potem wypłuczcie pod kranem, wysuszcie i gotowe! :)

3. Temperatura żelazka: ustawiam troszkę więcej niż 3 kropeczki na żelazku :) Ale trzeba eksperymentować, bo nie każde żelazko tak samo grzeje. Nie może to być za duża temperatura bo etykietki wtedy źle się odkleją i będa miały "braki" w motywie. Polecam próby :)

no, to by było na tyle :)

Buziaki

65 komentarzy:

  1. Aniu dziękuje za krok po kroku. Papier już mam teraz tylko projekt:)

    OdpowiedzUsuń
  2. to zdanie brzmi dla mnie wielce tajemniczo:
    Plik z projektem metki konwertujemy na format "jpg" i tworzymy jego odbicie lustrzane.

    Czy moglabys rozwiac te tajemnice?
    Guglalam juz "konwertowac" lecz niestety bardziej to zamotalo niz wyjasnilo i jak sie robi lustrzane odbicie tez chetniebym sie dowiedziala...ergo bardzo bardzo prosze

    pozdrawiam i przyjemnej niedzieli zycze

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna sprawa! Dziękuję za instruktaż! :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. fantastyczny pomysł! wielkie dzięki!
    ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. a gdzie kupić taki papier? ja do tej pory malowałam metki stemplem i farbami do tkanin, ale nigdy nie były takie "równe"

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł! a jaka ma być temperatura żelazka?

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja mam okazję podziękować, bo już daaawno temu, właśnie na Twoim starym blogu znalazłam metkowy przepiśnik! Fajnie, że odświeżyłaś, bo pomysł jest rewelacyjny i prosty i na pewno wiele osób z niego znowu skorzysta.

    Wydaje mi się też, że można drukować na normalnym obrazku, a w preferencjach już samego drukowania wybrać lustrzane odbicie albo Iron-on.
    A i papier mam taki sam :).
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super sprawa z takimi własnymi metkami. Podziwiałam je już na poprzednim blogu. Tasiemkę już mam. Jeszcze tylko papier, projekt i do dzieła!

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny pomysł.:)

    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja jako wierna czytelniczka twojego blogu;p przejzalam kiedys twoj stary blog od deski do deski, i odkad zobaczylam jak te metki zrobic, czekam az sie skoncza te cholerne matury i biore sie do roboty;p bo na razie trzeba sprawiac wrazenie dziecka uczacego sie (w domu;>) mam nadzieje ze rezta z was lepiej spedza weekend majowy!! ;o

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuje i ja za instrukcję. Od jakiegoś czasu zastanawiałam się jak to zrobić. Dołączam do pytania o temperaturę żelazka. I jeszcze jedno - jaka to musi być drukarka - atramentowa czy laserowa?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. super, dzięki. teraz mam tylko problem z wymyśleniem własnego oryginalnego projektu na metki ;-D

    OdpowiedzUsuń
  13. Twój blog jest rewelacyjny! Pomysł na naprasowywanki na pewno wykorzystam :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dodam: robiłam również metki na laserowej drukarce. Rzecz jest wykonalna, tylko trzeba nabyć papier do drukarek laserowych. Trudniej dostępny, ale można go nabyć. Choćby w necie :) Jestem więc druga :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jej ale te Twoje tutoriale są świetne!!

    OdpowiedzUsuń
  16. hej świetna instrukcja, na pewno skorzystam! Co do projektu lub konwersji i lustrzanego odbicia to służę pomocą. Jestem grafikiem więc to nie problem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też przyłączam się do podziękowań za instrukcję. Widziałam ją już na poprzednim blogu i ciągle się zbieram do realizacji. Pomysł super!

    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale super kursik!Też zawsze chciałam wiedzieć jak takie meteczki zrobić.Dzięki wielkie.

    P.S Dziewczyny wyżej czytajcie posta do końca! Autorka nasza kochana wszystko napisała,gdzie kupić papier,jaka temperatura żelazka i jaka drukarka:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ślicznie dziękuję za kursik!

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne metki wyszły i ten pomysł z wywarem herbacianym:) musze wreszcie nabyć wspomniany papier i się zabrać do dzieła według Twojego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny i bardzo czytelny kursik:))dziękuję:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzieki wielkie!!!!suuuper!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. wow- super - dzięki za podpowiedź!!!!!!! na pewno też takie sobie zrobię - zawsze bardzo je chciałam mieć, ale nigdy nie wiedziałam jak :(

    pozdrawiam

    a ja jestem tu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kocham Cię :)


    Zu

    PS. Szkoda, że mam tylko tą idiotyczną laserówkę!! I na niej ani zdjęć, ani nic nie można. Bezsensu!

    OdpowiedzUsuń
  25. Wielkie dzieki !
    Masz super bloga, podgladam Cie juz od dawna ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo mi się Twoje metki podobają...

    nawet gotowa jestem dla takich metek zacząć coś tworzyć, co by do metek pasowało ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Geniala jesteś laska.
    Jeśli pozwolisz skorzystam;)
    Te meteczki są cudowne!!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. świetny kursik Aniu :) na pewno go kiedyś wykorzystam! :*

    OdpowiedzUsuń
  29. żałuję, że nie mam żadnych zdolności manualnych :(

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie wpadłabym na to, że takie metki mozna zrobic samemu!! Dziękuję Ci pięknie, napewno kiedyś spróbuję... jak tylko dokupię gdzieś troche wolnego czasu ;)
    Ja również mam do Ciebie pytanie, bo nie wspomniałaś o tym... czy te metki są trwałe?? Tzn czy nie będą sie spierać??

    OdpowiedzUsuń
  31. Ania, ale się napracowałas pzry tym wpisie , dzięki wielkie, jesteś wielka :)ale podszkolisz mnie osobiście co?

    OdpowiedzUsuń
  32. Tego mi było trzeba :-)
    Dziękuję- bardzo się przyda taki kursik.

    OdpowiedzUsuń
  33. pytanie:
    kupiłam jedną kartkę, nie mam instrukcji ^^
    na której stronie ma to być nadrukowane?
    z jednej strony mam chropowatą powierzchnię, a z drugiej żółtą kratkę ^^
    chyba na tej całej jasnej stronie?

    OdpowiedzUsuń
  34. Anonimowy - no pewnie tak :))) Robisz lustrzane odbicie i drukujesz :)

    POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Dziękuję skorzystałam i polecam dalej
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Mnie tylko papieru brakuje, projekt i reszta czekają na realizację. Dziękuję za inspirację. Życzę dalszych świetnych pomysłów. Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam :)
    Kupiłam w papierniczym taką kartkę, uszykowałam bawelniane tasiemki i byłam gotowa do tworzenia. Mój papier nie miał tych pomocniczych kółek, które zmieniają kolor, tylko taką zwykłą kratkę. Nadrukowałam na tej poprawnej stronie co potrzeba i zabrałam sie za prasowanie no i tu mój problem i mam nadzieje, że mi pomożesz :) gdy zdejmę tą wartwę papieru, to na tasiemce zamiast takich ładnych metek jak u Ciebie, tylko fragment folii, który się odlepia i strasznie świeci - ogólnie to fatalnie wygląda. Zastanawiam się, czy dobrze nadrukowałam, może tą przezroczytą folię należało zdjąć? Kupiłam na sztuki, więc nie dostałam instrukcji :/ byłabym wdzięczna za pomoc, jeśli wiesz co w takiej sytuacji zrobić ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  38. designyourself - właśnie w tym celu (żeby metkibyły matowe i pozbył się tej błyszczącej folii z wierzchu) pisałam, żeby... "W celu uzyskania matowego wyglądu metek (takie są moje) odrywamy papier jak jest jeszcze gorący od tasiemki i czekamy na jego całkowite!!! ostygnięcie. Następnie, żeby utrwalić kolor i zmatowić metkę, prasujemy ją jeszcze przez zwykłą kartkę do drukowania przez 10 do 15 sekund (nie więcej - ja prasowałam dłużej i metki już zostały na wieki wtopione w kartkę) i natychmiast odrywamy od kartki! Gotowe :)
    To powinno pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  39. No i właśnie ja robię według Twoich instrukcji. Nakładam na tasiemkę, wprasowuje, zdejmuje i jest ta mazia z napisem, czekam aż wyschnie, przeprasowuję przez kartkę i albo mi się przyklei na wieki i jak oderwę to napis zostaje na kartce, albo tak, że mogę oderwać, ale ona nadal jest pokryta tą folią ;/ czyli świeci się. Na pewno odrywam jak jest gorące i mam dobrze ustawione żelazko, nie wiem czemu mi nie wychodzi. A mówię to Tobie, bo Twoje metki są śliczne, więc chyba znasz jakieś zaklęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Zastanawia mnie własnie, czy Tobie na początku po wprasowaniu na tasiemce zostaje taka świecąca folia... :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Tak, tasiemka jest błyszcząca, dopiero potem robi sie matowa. A moze masz za mocno nagrzane zelazko??? Sprobuj zmniejszyc temperature.

    OdpowiedzUsuń
  42. Próbowałam już różnych temperatur, róznego czasu prasowania, siły nacisku. Może coś z papierem jest nie tak, a może ja jakaś niepojętna :)
    dziękuję bardzo za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Aniu dziękuję za super instrukcję:)
    Rzeczywiście na naszym rynku nie ma takich cudeniek:( Wszystko idzie w dobrym kierunku , bo coraz więcej sklepów internetowych proponuje ciekawy asortyment, ale ceny są wygórowane na maxa :( ?I jak tu tworzyć ? Na szczęście są takie kobitki jak ty , co przesyłają fajne pomysły innym :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Moja rada: prasujcie wszystkie transferowe pomysly przez papier do pieczenia dwustronnie nablyszczany - i przy przenoszeniu motywu i przy jego utrwalaniu. To chroni zelazko, ale tez matuje powierzchnie! No i temperatura moze byc troszke wyzsza...

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetny pomysł z tymi metkami! Ogromnie dziękuję za ten wspaniały instruktaż - będę próbować:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Dziewczęta, gdzie w Warszawie mozna kupic taki papier? Help :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Kochana właśnie stworzyłam moje własne metki i tasiemki wg Twojej instukcji. Piękne są powiem nieskromnie :) Dziękuję Ci bardzo za podzielenie się wiedzą, buziaki przesyłam Agata

    OdpowiedzUsuń
  48. Oj chyba wrzuciłam komentarz z konta siostry mojej ukochanej :)
    Proszę o jego usunięcie a ja się poprawiam i juz we własnym imieniu:
    Kochana właśnie stworzyłam moje własne metki i tasiemki wg Twojej instrukcji. Piękne są powiem nieskromnie :) Dziękuję Ci bardzo za podzielenie się wiedzą, buziaki przesyłam Agata

    OdpowiedzUsuń
  49. Tuli-Pyszczki dziękują za metki:D

    OdpowiedzUsuń
  50. Dziękuję za mały kursik,już skorzystałam i mam własną metkę.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  51. bardzo Ci dziękuję za ten post!
    od dawna zastanawiałam się, jak zrobić metki i teraz już wiem
    niedługo zabieram się do pracy
    Pozdrawiam!
    SnowBlack aka Marta

    OdpowiedzUsuń
  52. Fantastyczny pomysł. Nigdy w życiu bym na to nie wpadła:)

    OdpowiedzUsuń
  53. Pomysł wart zapamiętania i wykorzystania :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  54. Świetny tutorial! Zrobiłam właśnie swoje własne i jestem zachwycona:))) Dziękuję za instruktaż!

    OdpowiedzUsuń
  55. Aniu wspaniały pomysł ,genialne!! spadłaś mi z nieba!!szukałam pomysłu jak stworzyć własne metki. mam swoją galeryjkę marzeń do,której serdecznie zapraszam:)i szyję tam różne cuda ,zaczęło się od tildy:)i to właśnie dziś myślałam o tym jak by to było cudnie mieć swoje własne metki ze swoim logo. w poniedziałek zaraz ruszam na sklepy szukać papieru .DZIĘKUJĘ!!!!!pozdrawiam .Bernadeta:)

    OdpowiedzUsuń
  56. Bardzo dziękuje za kursik. Na pewno skorzystam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  57. Kupiłam papier i bawełniane metki,ale nie wiem jakim programie można zrobić napis? Bardzo Cię proszę o podpowiedź. Najlepiej gdyby program był bezpłatny.

    OdpowiedzUsuń
  58. Super pomysł. Łatwo i przyjemnie. Początkująca blogierka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  59. Rewelacja, a ja tyle przestudiowalam z wujkiem google :) a tu prosze , super :) juz lubie ten blog i z checia bede zagladac :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Super, dzięki za wskazówki. Nie wiedziałam, że to może być takie proste, chyba i ja spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło :)